Firma napotykała na powtarzające się problemy z zarządzaniem pocztą oraz miała skomplikowaną strukturę sieci LAN, brak gwarancji serwerów oraz brak backupu danych.

Aby rozwiązać te problemy, wdrożyliśmy sprzętowe rozwiązania FortiGate, FortiSwitch oraz AP Ubiquity. Zmieniliśmy serwery i przeprowadziliśmy migrację poczty na platformę Exchange Online. Wprowadziliśmy także Microsoft Teams i uruchomiliśmy system backupu. Zastąpiliśmy trzy dotychczasowe routery jednym bardziej wydajnym. Na urządzeniu UTM zastosowaliśmy polityki zabezpieczające sieć lokalną oraz całkowicie odseparowaliśmy sieć produkcyjną od sieci dla gości.

Efektem tych zmian było:

  • Pełne przejęcie kontroli nad serwerem pocztowym, wraz z uruchomieniem dodatkowych usług zabezpieczających, takich jak filtrowanie bezpiecznych załączników.
  • Podniesienie reputacji serwera pocztowego, co skutkuje mniejszą ilością wiadomości trafiających do folderu spam.
  • Poprawa komunikacji wewnątrz firmy.
  • Swobodna i bezpieczna wymiana informacji.
  • Uporządkowanie wszystkich usług oraz przygotowanie odpowiedniej dokumentacji.
  • Optymalizacja działania sieci WiFi i separacja ruchu hostów za pomocą VLAN.
  • Codzienne automatyczne tworzenie kopii zapasowych serwerów na oddzielnym urządzeniu.

Global IT to profesjonalne wsparcie dla Twojego biznesu, w tym także dla firm działających w branży usługowej. Umów się na bezpłatną konsultację, przygotujemy dla Ciebie rozwiązania dopasowane indywidualnie do potrzeb Twojej firmy.