autor: Krzysztof Kryger

Outsourcing IT: co to jest?

Outsourcing IT to wyprowadzenie zadań z zakresu obsługi informatycznej poza organizację. Zlecane są one podmiotom, które są wyspecjalizowane w zakresie świadczenia tego typu usług partnerom biznesowym. Outsourcing może obejmować wybrane zadania lub kompleksową obsługę firmy z zakresu usług informatycznych. Do najpopularniejszych zadań, jakie są zlecane w ramach outsourcingu IT, należą m.in. administrowanie siecią oraz serwerami przedsiębiorstwa, audyty IT, działania w ramach usprawniania infrastruktury informatycznej, usuwanie awarii, tworzenie i prowadzenie stron internetowych klientów.

Najpopularniejsze zadania, jakie może objąć outsourcing usług IT

Kiedy warto postawić na outsourcing IT w swojej organizacji?

Outsourcing usług IT stanowi trafne i skuteczne rozwiązanie w przypadku niewystarczających zasobów kadrowych w organizacji, bądź ich całkowitego braku. Dotyczy to nie tylko liczby specjalistów w firmie, ale także obszarów ich specjalizacji. W przypadku pojawienia się zadania, które byłoby niezgodne z umiejętnościami, jakie posiada zespół, współpraca z partnerem zewnętrznym może być w pełni efektywnym rozwiązaniem, które przyniesie liczne korzyści Twojej firmie.

Dlaczego outsourcing IT się opłaca?

Outsourcing daje korzyści pod wieloma względami, a wszystkie razem przekładają się na sprawnie działający biznes i efektywniejszą pracę całej organizacji. Zlecenie tak newralgicznego zakresu zadań pozwala przedsiębiorcy przede wszystkim na pełne skupienie się na kluczowych zadaniach, na których oparta jest działalność firmy oraz na jej rozwoju (generowanie większego udziału w rynku, rozwój produktu, tworzenie nowych miejsc pracy). Co jeszcze daje organizacji outsourcing zadań IT?

  • Outsourcing IT to redukcja kosztów w przedsiębiorstwie

Firma może wybrać różne strategie działania w celu obsługi procesów z zakresu IT. Jednym z rozwiązań jest podjęcie współpracy z podmiotem zewnętrznym w ramach outsourcingu. To rozwiązanie, które pozwala uzyskać pomoc specjalistów dopasowaną do bieżących potrzeb w organizacji. W ramach jednej umowy firma zyskuje wsparcie grupy specjalistów wyspecjalizowanych w określonych dziedzinach IT, przy czym koszt uzyskania wsparcia takiego zespołu zazwyczaj nie przekracza kosztu, jaki firma by poniosła w związku ze stworzeniem pojedynczego etatu specjalisty z dziedziny IT w swoich strukturach.

  • Profesjonalizm zespołu specjalistów w swoich dziedzinach, których umiejętności są poparte latami doświadczenia

Podejmując współpracę z podmiotem zewnętrznym, takim jak Global IT, zatrudniasz tak naprawdę zespół specjalistów, którzy przez lata budowali swoje doświadczenie po to, aby wykorzystać je w pracy dla Ciebie i Twojej firmy. To ogromny zasób wiedzy, umiejętności i praktyki połączony z w pełni profesjonalną obsługą klienta, czyli Ciebie! Możesz spać spokojnie wiedząc, że nad realizacją kluczowych dla Ciebie zadań czuwają osoby, które wiedzą co robią. 

  • Łatwość obsługi zlecanych zadań    

Zgłaszanie problemów czy też usprawnień do wprowadzenia ogranicza się do zwykłego telefonu lub e-maila, w którym opiekunowi Twojej firmy opiszesz sedno swojego zgłoszenia. Całą resztą zajmuje się już firma zewnętrzna, której zaufałeś decydując się na outsourcing usług IT! Po uzyskaniu od Ciebie wszystkich niezbędnych informacji, możesz już po prostu czekać na informację o rozwiązaniu problemu – mając świadomość, że Twoje sprawy są w dobrych rękach. Rozwiązanie problemu z systemem informatycznym lub stroną internetową, które sprowadza się do wykonania jednego telefonu lub wiadomości: dziecinnie proste, prawda?

  • Elastyczna oferta dopasowana do Twoich potrzeb

Zakres zadań, jakie mają być zlecone wyspecjalizowanemu podmiotowi zewnętrznemu, jest każdorazowo ustalany z klientem. Każda współpraca rozpoczynana jest od konsultacji ze specjalistą, podczas których ustalany jest zakres realizowanych zadań oraz kolejność ich wykonywania. W ten sposób usługa outsourcingu zawsze jest dostosowana do bieżącej sytuacji oraz potrzeb klienta.

  • Optymalizacja procesów, czyli większe zyski przedsiębiorstwa

Wprowadzanie kolejnych usprawnień procesów w organizacji przekłada się na coraz większą ich automatyzację, a w konsekwencji: optymalizację. Oznacza to generowanie coraz większych zysków dla przedsiębiorstwa, przy jednoczesnym ograniczaniu ponoszonych kosztów.

  • Transparentność działania

W Global IT oferujemy naszym partnerom możliwość uzyskania raportu z prowadzonych działań w każdym momencie. Dzięki temu nasi klienci mają możliwość stałego wglądu w postęp prowadzonych prac. Jest to też gwarancją bezpieczeństwa dla przedsiębiorstw naszych klientów. Wiesz na jakie działania przeznaczasz środki i jakie przynoszą Ci one skutki!

 

Bezawaryjnie działające systemy oraz strona internetowa w firmie stanowią podstawowy warunek właściwego działania całego biznesu i czynnik, od którego musimy zacząć, jeśli chcemy myśleć o rozwoju przedsiębiorstwa. Zlecenie zadań z zakresu IT zewnętrznemu podmiotowi pozwala na pozyskanie dla swojej organizacji zespołu doświadczonych specjalistów, bez tworzenia takiej ilości miejsc pracy. Korzystanie z zewnętrznego zespołu może być zarówno substytutem w przypadku braku wewnętrznego działu IT, jak również może stanowić wsparcie i rozszerzenie kompetencji dla specjalistów IT zatrudnionych w organizacji. To pomoc w pełni dopasowana do potrzeb Twojej firmy i przede wszystkim zapewnienie sprawnego jej działania. Korzystanie z zewnętrznych specjalistów w niczym nie ustępuje wewnętrznym działom IT w firmach, a w niektórych przypadkach jest nawet lepszym rozwiązaniem.