Technologia odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu każdej firmy. Zapewnienie sprawnego działania systemów informatycznych to nie tylko kwestia komfortu, ale także bezpieczeństwa i efektywności pracy. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z profesjonalnej obsługi informatycznej. W tym artykule przyjrzymy się, na czym polega obsługa IT dla firm, do kogo jest kierowana, jakie problemy rozwiązuje oraz jakie efekty przynosi.

Do kogo kierowana jest obsługa IT?

Z obsługi informatycznej dla firm mogą skorzystać przedsiębiorstwa o różnych rozmiarach i z różnych branż. W Global wspieramy zarówno jednoosobowe działalności, jak i organizacje posiadające nawet kilkaset stanowisk komputerowych. Wsparcia informatycznego potrzebują firmy budowlane, transportowe, księgowe, usługowe i wiele innych. Bez względu więc na to, czy prowadzisz małą firmę, średnie przedsiębiorstwo czy dużą korporację, zewnętrzna obsługa IT pomoże Ci lepiej zarządzać Twoją organizacją.

Wsparcie informatyczne jest szczególnie istotne dla firm, które nie posiadają własnego działu IT, a także dla tych organizacji, które chcą skoncentrować się na swojej głównej działalności, zamiast tracić czas na rozwiązywanie problemów technicznych. Obsługa IT przyda się również firmom zatrudniającym wewnętrznego informatyka, jako eksperckie wsparcie i odciążenie w obowiązkach.

Zewnętrzna obsługa IT rozwiązuje problemy Twojej firmy

Profesjonalna obsługa informatyczna to nie tylko szybka reakcja na awarie, ale także proaktywne działania mające na celu zapobieganie problemom. Specjaliści IT przejmują na siebie obowiązek przygotowywania stanowisk komputerowych dla nowych pracowników, zajmują się błędami w systemach i problemami z oprogramowaniem. Dzięki analizie systemu informatycznego wdrażają rozwiązania minimalizujące ryzyko utraty danych i podnoszą stan bezpieczeństwa IT firmy. To po stronie zewnętrznych specjalistów jest stałe monitorowanie i utrzymanie systemów informatycznych, co zmniejsza ryzyko przestojów w pracy firmy.

Jeśli Twoja firma ma choć jeden z wymienionych problemów, powinieneś rozważyć skorzystanie z zewnętrznej obsługi IT:

  • Pracownicy często zgłaszają problemy ze sprzętem. Nie mają komu powierzyć awarii, dlatego liczą, że zajmie się nimi przełożony.
  • Firma płaci rachunki za utrzymanie sprzętu i odnawianie licencji, z których zespół nie korzysta. Nikt nie kontroluje, czy licencje są odpowiednio dobrane i czy firma za nie przepłaca.
  • Firma się rozwija, zatrudnia coraz więcej osób, a w IT zaczyna panować chaos. Organizacji brakuje rozwiązania chmurowego, oprogramowania do pracy zdalnej, zabezpieczenia poczty i systemu ochrony poufnych danych. Nie ma osoby odpowiedzialnej za przygotowywanie stanowisk komputerowych do pracy, wymiany przestarzałego sprzętu i jego utrzymania.
  • Firmie nie opłaca się zatrudniać własnego informatyka. Wsparcie IT jest potrzebne głównie do rozwiązywania bieżących awarii, które zdarzają się doraźnie. Jednak jeśli te się już pojawiają, nie ma się nimi kto zająć.
  • W firmie regularnie dochodzi do przestojów, za co winna jest przestarzała infrastruktura IT. Nikt nie monitoruje działania systemu i nie reaguje w porę na zbliżające się awarie.
  • Organizacja nie tworzy kopii zapasowej danych. Choć zespół zdaje sobie sprawę, że backup jest niezbędny i chroni przed utratą informacji, to brakuje mu kompetencji do samodzielnego wdrożenia optymalnego rozwiązania.

Jednym z rozwiązań wszystkich wymienionych wyżej problemów firmy jest właśnie zewnętrzna obsługa IT.

Jak przebiega współpraca?

W naszym przypadku współpracę rozpoczynamy od zrozumienia potrzeb i specyfiki działalności firmy. Zanim przejdziemy do obsługi informatycznej, przeprowadzamy audyt IT, który pomaga nam dokładnie przejrzeć obecny system IT danej organizacji i ocenić, jakie jego elementy wymagają ewentualnej poprawy. Na tej podstawie przygotowujemy rekomendacje, propozycję współpracy i jej zakres, a następnie czekamy na jej akceptację.

Po akceptacji oferty przystępujemy do działania. Zajmujemy się rozwiązywaniem bieżących problemów IT firmy, zarówno tych zgłoszonych przez zespół, jak i wykrytych podczas audytu. Firmy korzystające z obsługi informatycznej mogą liczyć na nasze wsparcie stacjonarne, w siedzibie firmy, oraz zdalne. To drugie jest szczególnie pomocne w razie wystąpienia nagłych awarii, możliwych do rozwiązania na odległość. Specjalista Helpdesk diagnozuje i naprawia problem poprzez zdalny dostęp do systemu, więc reakcja na awarię jest niemal natychmiastowa.

Efekty, jakie przynosi obsługa IT dla firm

Outsourcing IT oznacza dla firmy większą stabilność systemów, szybką naprawę awarii i ograniczone ryzyko utraty danych. To także możliwość skoncentrowania się na swojej głównej działalności, zamiast tracić czas i zasoby na problemy techniczne. Zespół może w każdej chwili zwrócić się po pomoc eksperta IT, zamiast do przełożonego.

Zewnętrzna obsługa informatyczna pozwala uporządkować obszar IT w firmie. Sfera ta zyskuje własnego opiekuna, który zajmuje się jej optymalizacją i utrzymaniem. Organizacja korzysta wyłącznie z niezbędnego sprzętu, a licencje oprogramowania są dobrane tak, by za nie nie przepłacać. Korzysta na tym cały zespół: zwłaszcza, że zewnętrzny ekspert dzieli się wiedzą z Twoimi pracownikami, uczy ich korzystania z poszczególnych funkcji programów i przeprowadza szkolenia, które podnoszą efektywność ich pracy.

Obsługa informatyczna dla firm to inwestycja w sprawną i bezpieczną działalność.  Jeśli masz pytania o obsługę IT dla swojej firmy, umów się na bezpłatne konsultacje. Chętnie o tym porozmawiamy!